Nos a helyzet a következő:
A 28-as cross bringámat (3x8 seb) átalakítanám 1x8, esetleg 1x9 sebességre. Eddig nem nagy dolog, leszedem az első váltót, felteszek egy 42 vagy 44 vagy 46 fogas lánctányért/hajtóművet (még nem tudom melyik az ideális, most a 48-as a legnagyobb, és ezt használom főleg, párszor meg a 38-ast, ami a középső) Számolgattam kalkulátorokkal sebességet, áttételeket, ezek nekem jók, nem kell 48-as. Hátra biztosan 8/9 sebességes és 11-34-es fogaskoszorú megy.
A dilemma az első lánctányérral, illetve hajtóművel van.
1. Ha narrow-wide tányért veszek rá (ilyen van dögivel, 38T-ig olcsón, felette már drágábban és ez csak a tányér), ami segít abban, hogy ne dobja le a láncot. Viszont ezekhez leginkább csak 4 pontos és 104 bcd hajtókar kell, de ilyet külön nem nagyon kapok (pl. az alin se).
2. Ha veszek 130 bcd kart, mert az van, ahhoz meg nw tányért nem nagyon kapok, csak normált, viszont ehhez meg elvileg kellene valami láncvezető/terelő, hogy ne dobálgasson könnyen láncot. Ez így már együtt elég drágíje, 15-20 ezer között Ráadásul nem tudom, hogy a láncterelők mennyire tudnak átfogni 8/9 hátsó fokozatot, esetleg beleérne-e a lánc a szélső fokozatoknál. Mert pl. a három tányérosnál az első váltó terelője egy tányérnál max 3 hátsó fokozatban tud futni anélkül, hogy ne kellene igazítani rajta, különben elkezd köszörülni rajta a lánc.
3. Veszek olyan lánctányért/hajtóművet kompletten, amin kívül-belül van - többnyire műanyag - láncvédő, és reménykedem, hogy ez segít a terelésben is és elegendő ahhoz, hogy ne engedje a láncot ledobni.
Nehezen tudok összehozni egy megnyugtató verziót. Persze figyelmet fordítok arra, hogy majd az egyetlen nagy tányér a fogaskoszorú középvonalában legyen.
Szóval hátha tudsz okosságot, hogy jó is legyen, és aránylag óccsó is legyen
10 ezer alatt szereném megúszni és ha lehet legalább a hajtókar legyen alu, ha a tányér nem is.