Szerző Téma: Kérések topikja  (Megtekintve 160894 alkalommal)

Nem elérhető Malac

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 6026
  • wei wuwei
Re:Kérések topikja
« Válasz #495 Dátum: 2018. Június 18. - 20:29:53 »
Szinterezés nem jobb gyerekbicajnál?
(Nem értek hozzá.)
"Jertek, s hogy sorsotok előre nézzétek,
Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!"

                                                            Batsányi János: A franciaországi változásokra

Nem elérhető Rotbart

  • Moderátor
  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 3763
Re:Kérések topikja
« Válasz #496 Dátum: 2018. Június 18. - 20:32:53 »
Amúgy de. Csak a fényezés szebb.

Nem elérhető kezdőmókus

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 2042
Re:Kérések topikja
« Válasz #497 Dátum: 2018. Június 19. - 11:01:37 »
Tornaállványt szeretnék csináltatni a kertembe (Bp), amire kb 3.5m magasra felrögzítek egy pár tornagyűrűt. Elég konkrét elképzelésem van, tud vki fémipari céget aki ezt normálisan kivitelezi nekem (acél, valami korrózióvédelem, porfestés, betonba lerakni). Itt többen tornáznak, hátha valaki már kitaposta előttem ezt az utat...

Nem elérhető SicTransit

  • Moderátor
  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 7810
  • lelkes kezdő
Re:Kérések topikja
« Válasz #498 Dátum: 2018. Június 19. - 13:37:18 »
A vasas részére biztos, hogy Bubbával egyeztetnék, a lerakás lehet, hogy saját lenne.
God shave the queen

Penge mintabolt     Eladó kezdőkés

Nem elérhető wasytsur

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 1123
Re:Kérések topikja
« Válasz #499 Dátum: 2018. Június 20. - 19:03:32 »
Van esetleg közöttünk bringaszaki? Nem kell, hogy bringaszerelő legyen, csak hajtás technikában lenne pár kérdésem...
A szivarozásra szánt időt nem érdemes másra vesztegetni.

Nem elérhető pmol322

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 7056
Re:Kérések topikja
« Válasz #500 Dátum: 2018. Június 20. - 19:08:20 »
Mond, miben segíthetek?
- És ha… fizetést ajánlanék, hogy dolgozzon?
– Engem nem lehet megvesztegetni.

Nem elérhető wasytsur

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 1123
Re:Kérések topikja
« Válasz #501 Dátum: 2018. Június 20. - 19:57:37 »
Nos a helyzet a következő:
A 28-as cross bringámat (3x8 seb) átalakítanám 1x8, esetleg 1x9 sebességre. Eddig nem nagy dolog, leszedem az első váltót, felteszek egy 42 vagy 44 vagy 46 fogas lánctányért/hajtóművet (még nem tudom melyik az ideális, most a 48-as a legnagyobb, és ezt használom főleg, párszor meg a 38-ast, ami a középső) Számolgattam kalkulátorokkal sebességet, áttételeket, ezek nekem jók, nem kell 48-as. Hátra biztosan 8/9 sebességes és 11-34-es fogaskoszorú megy.
A dilemma az első lánctányérral, illetve hajtóművel van.
1. Ha narrow-wide tányért veszek rá (ilyen van dögivel, 38T-ig olcsón, felette már drágábban és ez csak a tányér), ami segít abban, hogy ne dobja le a láncot. Viszont ezekhez leginkább csak 4 pontos és 104 bcd hajtókar kell, de ilyet külön nem nagyon kapok (pl. az alin se).
2. Ha veszek 130 bcd kart, mert az van, ahhoz meg nw tányért nem nagyon kapok, csak normált, viszont ehhez meg elvileg kellene valami láncvezető/terelő, hogy ne dobálgasson könnyen láncot. Ez így már együtt elég drágíje, 15-20 ezer között  Ráadásul nem tudom, hogy a láncterelők mennyire tudnak átfogni 8/9 hátsó fokozatot, esetleg beleérne-e a lánc a szélső fokozatoknál. Mert pl. a három tányérosnál az első váltó terelője egy tányérnál max 3 hátsó fokozatban tud futni anélkül, hogy ne kellene igazítani rajta, különben elkezd köszörülni rajta a lánc.
3. Veszek olyan lánctányért/hajtóművet kompletten, amin kívül-belül van - többnyire műanyag - láncvédő, és reménykedem, hogy ez segít a terelésben is és elegendő ahhoz, hogy ne engedje a láncot ledobni.
Nehezen tudok összehozni egy megnyugtató verziót. Persze figyelmet fordítok arra, hogy majd az egyetlen nagy tányér a fogaskoszorú középvonalában legyen.
Szóval hátha tudsz okosságot, hogy jó is legyen, és aránylag óccsó is legyen :) 10 ezer alatt szereném megúszni és ha lehet legalább a hajtókar legyen alu, ha a tányér nem is.     
A szivarozásra szánt időt nem érdemes másra vesztegetni.

Nem elérhető pmol322

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 7056
Re:Kérések topikja
« Válasz #502 Dátum: 2018. Június 20. - 22:29:54 »
Ha az első tànyér 44 v 46, az az ideális, mert egy kb 35-40 km/ó-t elérsz, s még lesz hegy is bennene.

Nem eshet le a lánc, ha:

1. Elég hosszú/rövid a láncod.
2. A hatso fogassor közepével kell egyvonalban legyen az első tárcsa.
3. Ha mégis, "fillérekért" lehet làncfeszítő görgőt venni, s az stabilan, vonalban tartja a visszatérő láncot a váltó szögét, 0 fok eltérésre redukálva.
- És ha… fizetést ajánlanék, hogy dolgozzon?
– Engem nem lehet megvesztegetni.

Nem elérhető wasytsur

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 1123
Re:Kérések topikja
« Válasz #503 Dátum: 2018. Június 20. - 23:00:21 »
Azt tudom - írtam is -, hogy a lánctányért igyekszem majd a fogaskoszorú közepével egy vonalba hozni. Eddig rendben, ez alap.
De innen fel és le a legnagyobb és a legkisebb hátsó kerékre már elég sok az oldalirányú állás, tehát itt esélyes lehet a lánc ledobása a hajtómű tányérjáról. Ezért nem gondolom, hogy tuti biztos elég egy normál 44-es, vagy 46-os lánctányér önmagában. Valami plusz védelem kell az esetleges láncledobás ellen.
A láncfeszítő görgöre linkelnél példát? Ezt hova kell felszerelni?

Itt pl. van 46T hajtómű, de semmi védelem nincs rajta és szerintem nem is szerelhető rá láncvédő sem:
https://www.aliexpress.com/store/product/Foldable-Bicycle-Bike-46T-Chain-Wheel-Crankset-BCD130mm-Fixed-Gear-Cycling-Retro-Hollow-Chain-Wheel-Cycling/2969083_32830698511.html?spm=2114.12010615.8148356.2.7dc09689taR7Jd

Itt meg van 44-46T külső-belső láncvédővel:
https://www.ebay.com/itm/Bicycle-Crankset-36-42-44-46-48-52T-170mm-MTB-Road-Folding-Bike-Chainrings-Parts/263643312930?hash=item3d625db322:m:mDv9GSq5yjGtm9u8UMwq97w&autorefresh=true

Őszintén szólva a randa műanyagos láncvédős kevésbé bejövős, ezért ha az általad írt láncfeszítővel a láncleesés kiküszöbölhető, akkor a másik jobban tetszene.
A szivarozásra szánt időt nem érdemes másra vesztegetni.

Nem elérhető pmol322

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 7056
Re:Kérések topikja
« Válasz #504 Dátum: 2018. Június 20. - 23:06:51 »
Az nem a láncot védi, hanem a nadrágod az olajtól.

Én is egy tányért hasznalok, 46 elől s hatul 8-sorral.

https://ebike.hu/termekek/hajtas/lancfeszito/lancvillara/13972_noname-st-cs06-alu-lancfeszito-lancvillara/
- És ha… fizetést ajánlanék, hogy dolgozzon?
– Engem nem lehet megvesztegetni.

Nem elérhető wasytsur

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 1123
Re:Kérések topikja
« Válasz #505 Dátum: 2018. Június 20. - 23:54:18 »
Igen, mégis láncvédőnek hívják. Mondjuk a belső valószinüleg nem a gatyószárat védi.

Ezt a kis cuccot már én is kiszúrtam, de ránézésre nem úgy nézett ki, mint ami használható is :) Kicsit vastagnak láttam a görgőrészt, hogy a lánc stabilan rajta maradjon. Egy próbát megér, ha nálad müködik :thanks:

Talán még ezt is, bár ez nem feszít, csak vezet:
https://tern.hu/shop/kerekpar-alkatreszek/mainstay-lancvezeto/

Kösz a javaslatot  :)

A szivarozásra szánt időt nem érdemes másra vesztegetni.

Nem elérhető pmol322

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 7056
Re:Kérések topikja
« Válasz #506 Dátum: 2018. Június 21. - 07:15:44 »
Enyémen semmi sincs, s nem vált le.

Emlékezz vissza, nagyapáink biciglijén is láncvédő volt, nem nadrágvédő a lemez.
- És ha… fizetést ajánlanék, hogy dolgozzon?
– Engem nem lehet megvesztegetni.

Nem elérhető kezdőmókus

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 2042
Re:Kérések topikja
« Válasz #507 Dátum: 2018. Június 21. - 09:33:13 »
A 28-as cross bringámat (3x8 seb) átalakítanám 1x8, esetleg 1x9 sebességre.     

SZVSZ nem lesz olyan egyszerű. A lánc két okból szokott leesni: oldalról nem kapja el a fog a közét, ill nem elég feszes és a síkjában leugrik. Az első hajtás alatt, a másik pont amikor nem hajtod.

Általában két megoldás jó igazán: vagy nincs váltó, és a láncot a fogaskerekek feszítik, ez lehet singlespeed, fixi, agyváltó; vagy van láncváltó, de akkor előre-hátra kell. A köztes megoldást (csak hátsó váltó) nagyon kevés kivételtől eltekintve olcsóbb, vagy komótos tekeréshez ajánlott nagypapabringákon látod, itt nincs olyan igénybevétel, 38T felé nem mennek, hátsó fogassor max 7, hozzá szép széles lánc. Amit te szeretnél, vékony lánccal, azzal szerintem csak problémád lesz. Görgő és láncvezető mind +1 surlódási pont, ugyan elhanyagolható valszeg mégis érezni fogod.

Nem elérhető wasytsur

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 1123
Re:Kérések topikja
« Válasz #508 Dátum: 2018. Június 21. - 09:49:00 »
Egyre inkább terjed az 1x8/9/10/11 sebességes láncváltós megoldás a bringákon. És ezek működnek. Nyilván a megfelelő kombóval, erre keresek, kerestem válaszokat.
Amúgy teljesen feleslegesnek és értelmetlennek tartom hétköznapi bringásnál (legyen az csak városban közlekedő, vagy akár túrázgatós ember) a 3x7/8/9 sebességes hóbortot. Nekem - ahogy írtam - 3x8 volt és kb ebből mindösszesen 4-5 sebességet használtam. A legszélső áttételek kiesnek a keresztbeváltás miatt, illetve van egy rakat átfedés is, ami alig különböztethető meg, annak ellenére, hogy más áttételekkel megy az ember. Hasznos sebességfokozat ezeken a bringákon max 10-12 lenne. Normáűl hasznákathoz meg 90%-ban elég valóban használható 7/8/9 sebesség szerintem. Az egy sebességes megoldás elég korlátolttá teszi a használhatóságot, de bizonyos esetekben éppen elég.
A szivarozásra szánt időt nem érdemes másra vesztegetni.

Nem elérhető kezdőmókus

  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 2042
Re:Kérések topikja
« Válasz #509 Dátum: 2018. Június 21. - 11:57:52 »
Teljesen egyetértek veled abban hogy a 3x7 (8,9) értelmetlen, főleg mivel a "városi trekking" kategória általában úgy van áttétezve hogy kb 1 hónap tekerés után az első váltó úgyis a legnagyobb fokozatban lesz, mert a többi minek.

De ha megnézed a nagy gyártók kínálatát, akkor azt fogod látni hogy a válasz erre a kérdésre az agyváltó. 1-2 olyan modell van, amire egy hátsó láncváltót raktak, ezek általában a legolcsóbbak.

Ha mégis meg akarod csinálni, akkor ezekről tudod lelesni a konkrét alkatrészeket, amik valszeg működnek. Pl https://www.ktm-bikes.at/fileadmin/user_upload/ktm_v1/pdf_bikes/798222.pdf ez egy KTM, ha jól emlékszem a Puchnak is van egy hasonlója.

Olvasatlan hozzászólások megtekintése a legutóbbi látogatásom óta.
Hozzászólásaimra érkezett új válaszok megtekintése.
Összes olvasatlan téma

 

iddaa net geciktirici