Tengelypótlás a mai óráknál sem elképzelhetetlen, de valóban nem ez a fő csapásirány. Ettől függetlenül egy rendes mechanikus óránál a szervizelhetőség az alapkiindulás, és a tervezett élettartam sem épp rövid.
Modern (háború utáni) mechanikus karórákban rengeteg olyan alkatrész van, amiket specializált cégek szállítanak be a legnagyobb gyártóknak is. Mint ma mondjuk a chipeket a telókba. Praktikusan ezek nem legyárthatók, pl. senki nem fog neked egy gátkereket legyártani.
Viszont ha nem teszik tönkre, 1-200 év belefér, normál szervízzel. És nem megy tönkre állásában, elvileg 200 év után előveszik, és menni fog. A kvarc nem fog, mert nem lesz, ami hajtsa. Esetleg a kondik már ki is száradtak, az érintkezők oxidálódtak, a léptetőmotor beállt, a nyomtatott áramkör meg elvált a nyáktól és megszakadt.
Pont ezért viccesek azok a gagyi "replikák", amiknél az anyagminőség miatt sokszor maqától megáll, a tűrések nem léte miatt az egyébként elmés műszaki konstrukció nem húz, és ha ráhúzod a csavart a hídra, elnyírja magát. De nem is baj, mert a tok két hét viselés után olyan, mintha 50 évet töltött volna az alkoholista Józsi bácsin, aki mindig a kezére hány. Igaz, ezek új korukban is olyanok, mint a vásári kétpálcás, egy méterről látszik az anyagokon, hogy nem az, aminek tűnik.... Mint a kínai borotvák olcsóbbik verziói...
(Aztán vannak egészen jó utánzatok, főleg külsőleg, a modern CNC eszközökkel korábban soha nem látott minőségű acéláru készíthető relatív olcsón, már olcsók a jó minőségű, akár zafír üvegek is... igaz, ezek nem 4e -ben fognak megállni. Csak az óveg, esetleg, magában...
).
Gazdaságilag a kínai pólón, BIC eldobhatóson, tej-kenyér-párizsin, 2500-as alap feltöltőkártyás telefonon és buszbérleten kívül kevés racionálisan indokolható dolog van. Vagy nem? ....