Többé-kevésbé OFF > Minden, ami OFF

Movember akció

(1/12) > >>

fonthunter (†2014):
Ausztrál mintára novemberben Magyarországon is elindult a szőrtelenítési kampány.

Különleges rendezvény látogat hazánkba idén novemberben. Egy ausztrál kezdeményezés a Movember alapján Magyarország férfitagjai félreteszik egy teljes hónapra a borotvát és megnövesztik ékes arcszőrzetüket.

Ezen tettükkel kívánják felhívni a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal. A kampány zárásaként november végén egy hivatalos Bajusz Party-val ünneplik meg a mozgalmat a PortH Városi Csárdában.

A magyar történelem során az arcszőrzet, ezen belül a bajusz viselete óriási szerepet töltött be. A férfiasság egyértelmű jelképeként tartották számon ezt a hol kackiás, hol pedert, hol rövidre nyírt, hol pedig gondosan göndörített szőrzetet. Jelentése és alakja korok és társadalmi rétegek szerint is változott  - számos formában visszaköszönt, sokszor kötötték egyes történelmi személyiségekhez is.

Az Ausztráliából indult Movember mozgalom célja, hogy felhívja a férfiak figyelmét arra, hogy ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy - kitűző", melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett.

A kampányhoz olyan közéleti személyiségek csatlakoztak többek között, mint a Belmondo zenekar, Szekeres Junkies András vagy Papp Supernem Szabi.

Mi is az a Movember?

Mo - bajusz, ausztrál szleng

A mozgalom ötlete egy kellemes, baráti sörözés során született meg Melbourne-ben, Ausztráliában, mikoris a résztvevők felidézték a csodálatos - és nem kevésbé vicces - 80-as évek nagy divatját, a bajuszt, és elhatározták, vissza kell hozni a jellegzetes és férfias arcszőrzetet a köznapokba.

Hogy valami apropót is találjanak bajszuk megnövesztéséhez, új fizimiskájukkal elkezdtek adományokat gyűjteni a prosztatarák áldozatai számára - nem is sejtve, hogy a bajszaik egy világméretű és nemzetközi mozgalmat hívnak életre, lehetőséget adva a férfiaknak, hogy az amúgy tabunak számító egészségükön kezdjenek gondolkodni.

A feladat egyszerű: a Mo Testvérek, azaz Bajuszfivérek, november elsején frissen, borotváltan belenéznek a tükörbe és egy hónapon át növesztik csodálatos arcszőrzetüket - barátaik, barátnőik, családjuk pedig támogatják ebben. A bajusz egyfajta jel, mely mutatja, hogy viselője kiáll a prosztatarák áldozatai mellett, törődik az egészségével és minél szélesebb körben igyekszik rávenni pozitív tüntetésével más férfiakat is, hogy foglalkozzanak a problémával.

A bajusz tehát egy szimbólum, mely felhívja a férfiak figyelmét arra, ne hanyagolják el saját egészségüket, egy "kitűző", melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett.

Az egy hónapon át növesztett ékszert aztán egy nagy, november végi vagy december elejei partin megmutatják egymásnak, beszélgetnek a problémáról, segítik egymást a kommunikációban. A partikon rendre megválasztják a Man of Movember-t - azaz a Bajuszkirályt.

Természetesen a Bajusznővérek sem maradnak feladat nélkül - ők segítik a Bajuszfivéreket a kampány és a szervezések során, és részt is vesznek a partikon.

A kezdetek:

2004-ben a kampány célja már komolyabb volt - adománygyűjtés a prosztatarák jegyében, mely az első számú rákos megbetegedés a férfiak körében. 432 Bajuszfivér csatlakozott a mozgalomhoz, addig példátlan mértékű, 55.000 dolláros támogatást hozva ezzel az ausztrál prosztatarák alapítvány (Prostate Cancer Foundation of Australia) segítésére.

A Movember bajusz-kampány évről évre egyre ismertebbé válik - az Egyesült Királyság, Írország, Egyesült Államok, Kanada, Új-Zéland, Spanyolország, Dél-Afrika, Hollandia és Finnország is átvette és támogatja a kezdeményezést.

2009-ben a Movembernek már 255.755 követője volt, több mint egymillió adományozóval, akik összesen huszonhatmillió fonttal támogatták a mozgalmat. A befolyt összeget a Movember a férfiak egészségével való törődésének növelésére, még több, világszínvonalú, innovatív oktatásra, kutatásra és tudatosító kezdeményezések támogatására fordítja.

A Movember kampány sikerének kulcsa az a több mint 627.000 Bajuszfivér és nővér, akik 2003 óta szerepet vállalnak az ügy érdekében.

Bubu:
Épp most láttam a Tv-ben az erről szóló riportot!
Csatlakoznék én is,de veszélyes víz ez ám:szerintem a főnököm szétrugná érte a s...em,a közelgő borotvatalin pedig nagyon össze lehetne akasztani a bajuszokat a Fórumtársaknak!(csoportkép kötelező lenne!!!)
Prosztatára jó még a tökmag is ;)

jenessanyi:
Meg mondjuk 2-3 évente egy szűrővizsgálat 50 év felett, és akkor nem lesz bajod vele :) Ez olyan mint a mellrák. Csak az szinte 100%-ban megelőzhető és gyógyítható, ha jár az ember a szűrésre, ennek ellenére az elsőszámú rák a nőknél. Jó a kezdeményezés, érdemes minél több emberhez eljuttatni ennek a jelentőségét.

fonthunter (†2014):
Csak mint információnak gondoltam, mert már az idő fele eltelt. Azért, hogy nehogy már mi ne tudjunk róla. Majd a jővő Movemberen jobban rajta leszünk.  ;)

jrabi:

--- Idézetet írta: jenessanyi - 2011. November 16. - 19:11:28 ---Ez olyan mint a mellrák. Csak az szinte 100%-ban megelőzhető és gyógyítható, ha jár az ember a szűrésre, ennek ellenére az elsőszámú rák a nőknél. Jó a kezdeményezés, érdemes minél több emberhez eljuttatni ennek a jelentőségét.

--- Idézet vége ---
Néha azért kiszámíthatatlan szerintem (bár ebbe Te látsz bele jobban)...volt két olyan ügyfelem aki évente járt szűrővizsgálatra, viszont a következő szűrővizsgálat előtt mindkettejüknek daganatot találtak a mellében. Félelmetesen gyorsan kialakult náluk, és még ilyen rövid idő alatt is előrehaladott állapotban volt a daganat. Bár úgy tűnik tényleg jól gyógyítható...

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése