Pont azt magyarázom, hogy káosz, mint olyan (amit te káosznak hívsz) az nincs, leszámítva, hogy ezt egy pár tudatos felhasználó, mindig így fogja látni. Ezen nem lehet változtatni, főleg, ha a megítélés annyira szubjetív, hogy ugyanabból a termékből egyesek, 3 különböző minőséget is ki tudnak érezni és asszociálják a bolti árakra. Szériák közt persze vannak/lehetnek különbségek, de valójában ekkora nincs, itt a fórumon bolhából lesz elefánt sokszor, mert a különbség a fókusz.
Ami az árpolitikát illeti, ( tehát a minimál árú és árréssel kikerülő termékek az értékesítési csatornák elejéből) és a szort végfelhasználói árak ebből adódóan. Ez ha jobban belegondolsz elkerülhetetlen, ez a kapitalizmus velejárója. Ha mindenki tudatosan vásárolna, mint ahogy itt a borotvafórumon, az kicsit alakítaná ezt a piacot is, de a semleges FMCG termékekre (pl. DE) nincs (ilyen jellegű) tudatos vásárlás és sosem lesz, ráadásul a borotvapiac kb. olyan egyedülálló, mint a kóla piac, tehát van egy két komolyabb versenyző, utána gyakorlatilag számottevően senki. ( Van a világon kb. 20 borotvapenge gyártó, a többi "összeszerelő" is ezeket a gyártásokat használja) Egyébként nézz körbe akár Gillette vagy Wilkinson DE árakban is. Ugyanezt fogod tapasztalni. Szórtak, csak mivel magasabbra vannak eleve pozicionálva, a különbség nem ennyire érzékelhető, de erre is van teljes ellenpélda. Legutóbb Gillette-t lehetett kapni 60Ft-ért (nagyker) és ugyanazt 119 Ft-ért (nagyker), ami a boltokba ugyanilyen szórt végfelhasználói áron került ki a polcokra. Káosz? Nem! Mondom nézz körül fültisztító pálcika árakban is, az még durvább, ugyanígy márkákon belül, na az tényleg nagyobb káosz, főleg, hogy ott aztán még brand termék sincs piaci uralkodó.