Minden cégnek hasznos, ha adatai vannak a vásárlók szokásairól. Mennyit hezitálsz, mielőtt kiválasztod a terméket, kik a vásárlóid (életkor/anyagi helyzet/stb), mi befolyásolja hogy a versenytársét veszed-e. Nem tudom hogy a konkrét esetben mi kell a Gillette-nek, és egyáltalán mi igaz a sztoriból, de motiváció az adatgyűjtésre mindig van, csak eddig drága lett volna, viszont filléres chippel már lehet megéri.
Másrészt simán lehet lopásgátló technológia is, a belinkelt oldalon is azt mondják, hogy kasszánál ellenőrzi hogy ki lett-e fizetve. Ez is logikus lenne, mert a cartridge penge kicsi és drága termék, amit nagyobb valószínűséggel lopnak. Én arra tippelnék hogy ez az elsődleges cél.
Mivel egy viszonylag nagy internacionális vállalat eladóterében keresem a kenyerem, így tudok ezekre válaszolni. H mennyit hezitálsz, azt nem tudják RFID-del felmérni, arra az eladókkal történő beszélgetések igazán alkalmasak. Életkor és anyagi helyzet egyrészt vizuális uton, másrészt a blokkról kidererül; RFID nem kell hozzá. Versenytársakat kib@szott pontosan ismerik, konkrétan ezen én lehidaltam, de a versenytársak éves forgalmát boltra lebontva ismerik (ugyanis az azonos tevékenységi körű multik között nagy a humán-vándorlás); a választékot és árat ún. konkurencia-viziteken felmérik, a piackutatásokkal pedig felmérik a vásárlói igényeket, így ez utóbbi kettő kombinálva pontosan megmutatja, h mit-miért nem nálunk vesznek.
A pontgyűjtő hűségkártyád vásárlásait tárolják, azon életkor-lakcím-telefonszám-email szerepel; ennél több egyszerűen nem érdekel egy céget.
RFID: igen, lehet szerepe a lopásvédelemnek, sőt. Bár az esetek 98 %-ban némi belsős információ (pl.: h nem a címkén, hanem mondjuk a ruha gallérjába van bevarrva a lopáskor kapusípolást kiváltó mittudoménmipontosan - én valamilyen mágnesezett áramkörszerűségnek nézem a lap-csipogókat), egy erős mágnes (ugye a kasszán is az semlegesíti a lopásellenimittudoménmit) és egy kombináltfogó (a drótos csipogók levágására) tökéletesen elég.